Aktuelt
Pågående
Palliativ behandling: Mange ønsker å dø hjemme. Da må vi snakke om det, skriver kronikkforfatteren.
Paradoksalt nok er det innbyggerne som står for den saklige argumentasjonen for å bevare akuttfunksjonene ved lokalsykehuset.
Personer med utviklingshemming er blant de som har det dårligste helsetilbudet i Norge. Primærhelseteam skulle rette opp i dette. Da er det alvorlig og uetisk at et velfungerende tilbud nå kan bli satt på vent.
Vi vet at vi alle skal dø. Vi vet bare ikke når, hvor eller hvordan det vil skje eller hvordan vi vil oppleve det. Er det da mulig å snakke om det? Selvfølgelig.
Det kan være manglende samsvar mellom det kommunene mener er på plass for å ivareta pårørende, og det pårørende selv erfarer. Hvordan kan kommunene ledes i riktig retning av god pårørendestøtte?
Avsluttet
Fant ingen å vise