Gå til hovedinnholdet.

Alle prosjekter

Tema

Elever, lærlinger, studenter

Periode: 2021-2023 | Troms og Finnmark | Avsluttet
Filmprosjektet med etiske refleksjonskort ble lansert 14. april

Digitaliseringsprosjektet som har gått over to skoleår i samarbeid med elever fra media og kommunikasjon ved Samisk videregående skole i Karasjok.

Periode: 2021 - 2023 | Finnmark | Avsluttet
Digitaliseringsprosjekt i samarbeid med samisk videregående skole i Karasjok

USHT-samisk innledet i 2021 et digitaliseringsprosjekt i samarbeid med elevene på media- og kommunikasjonslinja ved samisk videregående skole i Karasjok og enhetslederne innen helse og omsorg i Karasjok kommune. Prosjektet kom i gang med utgangspunkt i de etiske refleksjonskortene som er utarbeidet ved USHT-samisk i 2011-2012.

Periode: 2018 - 2019 | Østfold | Avsluttet
SVEKOMP - syke- og vernepleierstudenters sluttkompetanse etter endt bachelorutdanning

Hovedhensikten vil være økt sluttkompetanse etter endt utdanning, og derigjennom økt kvalitet og pasientsikkerhet. SVEKOMP prosjektet ønsker å få svar på hvilke grunnleggende ferdigheter syke- og vernepleierstudenter bør lære på høgskolen og hvilke ferdigheter de bør lære i praksis. Prosjektet ønsker å kartlegge hvordan praksis erfarer studentenes forberedthet og kompetanse på ulike nivåer av utdanningen, samt nyutdannede kollegaers forberedthet og kompetanse.

Periode: 2013-2015 | Oslo | Avsluttet
Nye praksisplasser innen psykisk helse

Samarbeid mellom sykehjem og høgskoler i Oslo for å finne gode praksisplasser innen psykisk helse til bachelorstudenter i sykepleie.

Periode: 1. august 2016 til 1. august 2017 | Sør-Trøndelag | Avsluttet
Prosjekt tverrprofesjonelle veilederteam

Prosjekt ”Tverrprofesjonelle veilederteam og kvalitet i praktiske studier i sykehjem i forbindelse med utdanning av helsepersonell” har til hensikt å styrke kompetansen hos veiledere og styrke elevers, lærlingers og studenters tverrprofesjonelle samhandlingskompetanse i praktiske studier.

Periode: 2012-2014 | Sør-Trøndelag | Avsluttet
Lær, reflekter og praktiser

Vi ønsker å oppnå et kvalitetssikret praksisfelt som står i samsvar med oppdragsgivers forventninger

Periode: 01.11.15-31.12.17 | Oppland | Avsluttet
Rekruttering av fremmedspråklige ansatte til helsefagarbeider

Gjennom kurs i yrkesrettet språkopplæring motivere og styrke ansatte med minoritetsbakgrunn til å utdanne seg til helsefagarbeider.

Periode: Vår 2018 – Høst 2019 | Møre og Romsdal | Avsluttet
Erfaringer med ØHD, og ØHD som læringsarena

Prosjektet sikter mot å utvikle nye relevante praksisplasser for medisin og sykepleiestudenter og å utvikle, implementere og evaluere tverrfaglig praksis ved ØHD. Prosjektet vil kartlegge erfaringer med interkommunale ØHD avdelinger.

Periode: 2011-2014 | Oslo | Avsluttet
Kvalitetssikring av praksisstudier i sykehjem

Læringen finner sted i et samspill mellom skole og sykehjem. Hvordan kan kunnskapsoverføringen skje på beste måte?

Periode: 2013-2016 | Oppland | Avsluttet
Tverrfaglig praksis for studenter innen sjukepleie, vernepleie og ergoterapi

Tverrprofesjonell samarbeidslæring for sykepleie-, ergoterapi- og vernepleierutdanningene ved Høgskolene i Lillehammer, Gjøvik og Hedmark

Periode: 2015 - 2016 | Troms | Avsluttet
Sykehjemmet som læringsarena – mangfold og muligheter

Stadig flere helsefaglige studieretninger etterspør praksislæring i sykehjem. «Sykehjemmet som læringsarena» beskriver modeller for praksislæring som er prøvd ut og videreutviklet for elever, lærlinger og studenter i sykehjem.

Periode: 2009-2012 | Nordland | Avsluttet
Sykehjem som læringsarena: Velkomstmappe

Velkomstmappe skal brukes for å utvikle sykehjemmet som læringsarena for sykepleiestudenter, elever og lærlinger.

Periode: 2010-2012 | Akershus | Avsluttet
Samhandlingspraksis

Ved å gi tredjeårsstudenter innsikt i samhandling og samarbeid i helsevesenet skal prosjektet bidra til å gi sykepleiere økt kunnskap om samarbeid mellom helsenivåene.

Periode: 2013-2016 | Sør-Trøndelag | Avsluttet
Tverrfaglig veilederteam i sykehjem

Utvikle en modell som skal styrke veilederes kompetanse

Periode: 2011-2012 | Troms | Avsluttet
Utvikle praksisarenaen for sykepleierstudenter i hjemmetjenesten

Gjøre forskning om sykepleiestudentenes opplevelse av praksis på sykehjem kjent blant praksisveilederne i hjemmetjenesten.

Periode: 2008 | Sør-Trøndelag | Avsluttet
Ung i jobb

40 ungdommer mellom 16 og 18 år fikk tilbud om sommerjobb i Trondheim kommunes omsorgstjenester.

Periode: 2011-2012 | Oppland | Avsluttet
Bruk av web-baserte synkrone medier i veiledning, undervisning og møtevirksomhet

Hovudmålet er å sjå om synkrone medier kan effektivisere og betre kvaliteten på rettleiinga i sjukeplearutdanninga si praksisperiode, og om dette hemmar eller fremjer samhandling mellom dei involverte aktørane

Periode: 2011-2012 | Østfold | Avsluttet
Samhandling gir økt kvalitet

Utvikle samhandlingsmodeller som involverer brukere, ansatte og studenter, med vekt på å øke kvaliteten på tjenestene

Periode: 2010-2011 | Østfold | Avsluttet
Praksiskunnskap gjennom refleksive prosesser

Samarbeid kan ikke læres gjennom teori alene - det forutsetter erfaringslæring

1 2 >